25/01/2026
El Flamenc-ON torna a Santa Coloma amb 76 artistes catalans per reivindicar la vitalitat del flamenc

El Pele, Duquende, La Macanita i Ana Brenes encapçalen la setena edició d’un festival que reivindica la vitalitat del flamenc a Catalunya

El Festival Flamenc-ON arriba a la seva setena edició amb una programació que aposta fermament pel talent local i les grans figures del panorama flamenc. De l’1 al 22 de març de 2026, Santa Coloma de Gramenet tornarà a ser l’epicentre del flamenc a Catalunya amb una proposta que reunirà fins a 76 artistes catalans, una desena dels quals són de la pròpia ciutat.

“A vegades escolto gent que diu que el flamenc és una cosa molt antiga que ja està en desús, però demostrarem que no és així. I ho farem amb molta participació de joves catalans que estan fent les coses molt bé”, explica Paco Garfia, director i programador del festival. El certamen, impulsat per la Fundació Manolo Sanlúcar Aura Seguros, vol deixar palès que el flamenc no només segueix viu, sinó que les noves generacions estan molt interessades i fan obres de gran qualitat.

Flamenc per a tots els públics

El festival arrencarà amb una missa flamenca a l’Església Major l’1 de març, amb intèrprets catalans, recuperant així una de les peces essencials del gènere. A partir d’aquí, la programació oferirà propostes per a públics molt diversos: des d’espectacles familiars fins a concerts en teatres i bars de la ciutat.

Entre les cites destacades, la Juerga de Mujeres el 6 de març a La Ciba —com a vigília del 8M— protagonitzada íntegrament per dones catalanes d’entre 20 i 25 anys i que, per primer cop, incorporarà una guitarrista. També es farà el FalamenColes, una proposta didàctica el 10 de març perquè els escolars puguin descobrir el flamenc, i un espectacle d’homenatge a Lola Flores orientat al públic sènior.

El cartell inclou noms de primer nivell com Duquende i La Macanita, que Garfia ha definit com “dos genis capaços d’expressar com ningú la veritat, la puresa i la raça del flamenc”, i que actuaran junts el 14 de març. Una de les actuacions més esperades serà ‘P’allá y P’acá’, que ajuntarà el llegendari El Pele amb la cantaora colomenca Ana Brenes, de qui l’alcaldessa Mireia González ha dit que “és una dona de flamenc que té una carrera importantíssima per davant amb un treball molt profund”. El festival desmuntarà el tablao el 22 de març al Teatre Sagarra.

Un projecte consolidat amb vocació social

El Flamenc-ON no és només un festival de flamenc, sinó també un nexe amb la societat, amb propostes que integren perspectiva de gènere i un suport explícit al talent local. L’alcaldessa de Santa Coloma ha remarcat que el festival està en una fase de consolidació i que “ha transcendit i ha esdevingut propi de Catalunya”, demostrant que el flamenc no és només una qüestió d’Andalusia.

El festival es consolida així com una cita imprescindible per descobrir que Catalunya també té referents flamencs i celebrar la diversitat d’un art que continua viu entre les noves generacions.

Més informació i entrades: https://www.flamencon.es/
Dates: 1 al 22 de març de 2026